انواع سناریو پینت بال
سناریو پینت بال
سناریو، داستان و یا نقشه ای است که بازی پینت بال براساس آن شکل میگیرد. در بازی پینت بال به راحتی میتوان سناریوهای زیادی را با موضوعات مهیج طراحی کرد.
یکی از مهم ترین کارها در بازی پینت بال تعیین استراتژی و سناریوی بازی است که نقش اصلی در شروع بازی و چگونگی بازی کردن را دارد و شور خاصی را به بازی و بازیکنان می دهد. با توجه به بازی پینت بال و تنوعی که در ساخت این سناریوها وجود دارد رشته ورزشی پینت بال را میتوان در فرمهای مختلف و به قولی با سناریوهای متفاوت بازی کرد. اما این انعطاف هیچگاه باعث زیر پاگذاشتن اصول اولیه بازی که احترا م به حقوق دیگران و سلامتی ورزشکاران است، نمیشود. بازیکنان می توانند با انتخاب یکی از موارد که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد بازی را آغاز کرده و بعد از آموزش و توضیحات لازم در خصوص سناریوی مورد نظر روز خوب و شادی را در باشگاه پینت بال خواهند داشت.
باشگاه پینت بال فسفر سبز با داشتن تیم حرفه ای و حضور در کنار بازیکنان در قبل بازی و هنگام بازی تمام نکات لازم برای بازی حرفه ای و هر رعایت نکات ایمنی بازیکنان ارائه کرده و در هر زمان پاسخگوی سوالات بازیکنان از قبیل سوال در زمینه سناریو چگونگی شروع و پایان آن و ... می باشند.
انواع سناریوهای بازی پینت بال در باشگاه فسفر
از سناریوهای معروف پینت بال در دنیا میتوان به سناریوهای حذفی، از بین بردن فرمانده، تسخیر پرچم، دفاع از دژ، تسلیم، بیست گلوله، حمله به یگان جلودار، مبارزه تن به تن (دوئل)، ویرانگر، شکار آهو، تجسس، جنگ کلاسیک، اسرای جنگی، جبران شکست اولیه، آتشبار، تجدید قوا، غنایم جنگی، رهایی گروگان، خیانت، برچسب زدن ، حمل مجروحین و تک تیرانداز و … اشاره کرد. که چگونگی آن و هدف و نحوه اجرای برخی از سناریوها را برای شما شرح می دهیم و علاوه بر آن با حضور شما مشتریان گرامی در باشگاه پینت بال فسفر،به صورت حضوری سناریوها توضیح داده می شود و بازیکنان در صورت داشتن هر گونه سوال پاسخگو هستیم.
سناریوی فتح پرچم
در این سناریو، هدف اصلی، آوردن پرچم تیم مقابل به قلعه خودی یا حذف تیم مقابل است. در این سناریو هر یک از دو تیم، یک پرچم و یک مقر دارند و هر تیم باید پرچم تیم مقابل را برداشته و به مقر خود منتقل کند.
سناریوی پرچم وسط
موضوع بازی، بازگرداندن پرچم وسط به قلعه خودی یا حذف تیم مقابل است. در این سناریو هر تیم دارای یک قلعه بدون پرچم است و یک پرچم در وسط خط مستقیم میان دو قلعه است که باید هر تیم آن را گرفته و به قلعه خود ببرد.
سناریوی روباه و شکارچی
هدف حذف تیم مقابل است. در این سناریو دو تیم روباه و شکارچی وجود دارد. در آغاز بازی چند دقیقه وقت برای شروع و جایگیری به تیم روباه داده میشود. سپس شکارچیان باید روباهها را شکار کنند.
سناریوی تکتیرانداز
در این سناریو یک یا دو تکتیرانداز وجود دارد. هر کدام از تکتیراندازها ۱۰۰ گلوله دارند. هر کس که بتواند آنها را مورد هدف قرار دهد ۱۰ گلوله میگیرد.
سناریوی انتقام
در این سناریو ۳۰ دقیقه وقت برای بازی در نظر گرفته میشود و تمام بازیکنان به تیمهای سه نفره تقسیم میشوند. هر تیم با اختلاف پنج دقیقه، بدون شلیک گلوله وارد زمین میشود. بعد از ورود تیمها بازی شروع میشود. تیمی برنده است که زنده بماند. هر گاه یکی از بازیکنان حذف شود به محل ورودی میرود و در موقعی که دو نفر در محل ورودی باشند بهعنوان یک تیم جدید وارد زمین میشوند.
سناریوی شکار تخممرغ
هدف، حذف دیگر بازیکنان است؛ در این سناریو هیچ تیمی وجود ندارد. هر نفر بهطور مستقل عمل میکند. هیچیک از بازیکنان در ابتدا گلوله ندارند و در داخل زمین چندین تخممرغ حاوی تعدادی گلوله وجود دارد. هرکس میتواند تخممرغها را پیدا کرده و سپس دیگران را حذف کند.
سناریوی فرمانده
هدف حذف بازیکن یا تیم است. هر یک از دو تیم، یک نفر را بهعنوان فرمانده انتخاب میکنند و پوشش فرماندهان باید از بقیه متفاوت باشد. بازیکنان باید مواظب فرمانده باشند. یکی از دو مورد زیر باعث برد تیم میشود؛ یا باید فرمانده خود را از قرارگاه خودی تا قرارگاه تیم مقابل اسکورت کنند یا فرمانده تیم مقابل را حذف نمایند.
سناریوی چهار پرچم
هدف، بازگرداندن پرچم مورد نظر به قرارگاه خودی است. چهار تیم هر کدام یک پرچم دارند و محل قرارگیری پرچمها باید به شکل یک مربع باشد که بین آنها فاصله مناسبی در نظر بگیرند. داور دارای چهار کارت مشابه با نامهای یک، دو، سه و چهار است که هر یک نماد یکی از پرچمهاست. داور به هر تیم یک کارت میدهد و تیمهای دیگر نباید کارت تیم دیگر را بدانند. سپس هر چهار تیم در محل خود قرار میگیرند و بازی شروع میشود. هر تیمی باید پرچم مربوط با شماره کارت مرتبط را بردارد و در هر قرارگاه باید یک داور برای اعلام پایان بازی موجود باشد.
سناریوی کشتارگاه
هدف حذف تیم است. دو تیم در این سناریو با هم بازی میکنند. یک تیم بدون سلاح است و تیم دیگر به تعداد دلخواه میتواند گلوله تهیه کند. تیم غیرمسلح سعی میکند تا با حداقل تعداد یار حذف شده، خود را به طرف دیگر میدان برساند. تیم مسلح باید خود را در سر راه تیم غیرمسلح قرار داده و از عبور آنها جلوگیری کند.
هرگاه که تیم غیرمسلح بتواند خود را به طرف دیگر زمین برساند یا کاملا حذف شود، تیمها جا را عوض میکنند. در این سناریو باید تعداد بازیکنان هر دو تیم با هم برابر باشند.
سناریوی دوئل
این سناریو یک دوئل برای دو نفر است. هر بازیکن دو گلوله دارد؛ یکی در تفنگ و دیگری در جیب. بازیکنان پشت به پشت یکدیگر میایستند. بین ۱۰ تا ۱۵۵ قدم از یکدیگر فاصله میگیرند (از قبل مشخص میکنند) و سپس در یک لحظه برگشته و به هم شلیک میکنند. اگر میخواهید بیشتر راجع به این سناریو بدانید به فیلمهای وسترن مراجعه کنید!
آنچه گفته شد شرح تعدادی از سناریوهاست. در هر یک از سناریوها نکات برجسته تاکتیکی وجود دارد که بازیکنان با تفکر و تمرین بیشتر این نکات را خواهند یافت.